Paginasecties
Tekst

Werkgeluk is momenteel hét thema voor HRM. Het lijkt de oplossing voor verschillende uitdagingen; verzuim, recruitment, employer branding, opleiding en ontwikkeling en ga zo maar door. Maar is dat ook echt zo? En wat is nu eigenlijk het voordeel voor organisaties als medewerkers werkgelukkig(er) zijn?

Volgens ons is werkgeluk afhankelijk van twee factoren; purpose en pleasure. Enerzijds erin geloven dat wat je doet bijdraagt aan het grotere geheel en je betrokken voelen bij de missie van de organisatie. Anderzijds door plezier te hebben in je werk, door het werk wat je doet leuk te vinden en het samen met je collega’s gewoon leuk te hebben. Maar hoe je dat doet? Dat is voor iedereen en iedere organisatie anders, maar begin door erover na te denken en het gesprek erover te voeren.

Op zoek naar werkgeluk
Aan onze nieuwe lichting Young Public Professionals hebben wij gevraagd om het thema werkgeluk beet te pakken. Het resultaat; werkgeluk vanuit verschillende perspectieven en doelgroepen. Want heeft u wel eens stil gestaan bij het werkgeluk van iemand met een afstand tot de arbeidsmarkt? Of van een 50-plusser? En wat maakt dat iemand elke dag met plezier naar het werk gaat en trots is om bij de organisatie te werken?

Vraag de whitepaper kosteloos aan
Vraag via onderstaand formulier deze whitepaper van 20 pagina’s kosteloos aan en lees alles over:

  • Werkgeluk: een visie op betrokkenheid.
  • Is de Chief Happiness Officer een gelukstovenaar voor organisaties binnen de publieke sector?
  • Wat kunnen we leren van het werkgeluk van 50-plussers?
  • Werkgeluk onder millennials.
  • ‘De sterke punten benadering’ voor werkgelukkige medewerkers.
  • Werkgeluk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en de rol van leidinggevenden.
Webformulier
* verplichte velden